In 1974, regizorul german Werner Herzog facea “Enigma lui Kaspar Hauser”, un film bazat pe cazul real, din secolul at XIX-lea, al unui om care fusese azvarlit brusc in lume dupa ce traise ani de zile intr-o celula. Protagonistul era interpretat de Bruno S., un muzicant de pe strada, un adevarat marginalizat in viata reala, care — cu bizarele sale ticuri si vorbirea ciudat de teatrala - se dovedea o alegere inspirata. Daca “Enigma lui Kaspar Hauser” era un portret indirect al lui Bruno S., afirmatia se aplica si mai bine filmului Stroszek, in care actorul joaca rolul unui muzicant al strazii, betiv, recent eliberat din inchisoare. Gasind ca viata in Germania este imposibil de indurat, eroul se intovaraseste cu o prostituata (Eva Mattes) si un batranel protector, usor nebun (Clemens Scheitz) si impreuna cei trei o pornesc spre America, dar sfarsesc intr-un trai searbad, lipsit de sens. Ramanand inevitabil singur si fara alternativa, Bruno insceneaza un gest sofisticat de disperare. Secventa de sfarsit a filmului — care include un ski lift, o camioneta si un numar acrobatic cu o trupa de animale - este unul dintre cele mai salbatice si de neuitat finaluri din istoria filmului.